آخرین اخبار آرشیو

Blog

دکتر شعبانی: برخی شرکت‌ها برای بهره‌مندی از قانون جهش تولید، دانش‌بنیان می‌شوند

رئیس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران بر اهمیت قانون جهش تولید دانش‌بنیان تاکید کرد و گفت: شرکت‌های بزرگ دارویی و پتروشیمی برای اینکه بودجه بخش پژوهش را بر اساس این قانون به پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها ندهند، برای تبدیل شدن به دانش‌بنیان اقدام می‌کنند.

ادامه مطلب
Blog

" آلومینای چند منظوره "عنوان سخنرانی دکتر علی اکبر طرلانی دانشیار پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران

"آلومینای چند منظوره"عنوان سخنرانی دکتر علی اکبر طرلانی دانشیار پژوهشکده توسعه فرآِیندهای شیمیائی پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران پژوهشکده توسعه فرآِیندهای شیمیائی روز یکشنبه 26/1/1403در جمع اعضای محترم هیأت علمی، دانشجویان و کارشناسان پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران انجام شد.

ادامه مطلب
Blog

گزیده بیانات رهبر انقلاب در دیدار دانشجویان در کنار نگاه نقادانه، نگاه سرافرازانه در قبال پیشرفت‌های کشور داشته باشید

دیدار ماه مبارک رمضان دانشجویان و فعالان دانشجویی دانشگاه‌های مختلف با حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای برگزار شد. گزیده بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در این دیدار بدین شرح است: - نگاه به واقعیت‌ها باید ذهن جوان دانشجوی امروز را به سمتی هدایت کند که به گره‌گشایی مشکلات نزدیکتر باشد. - امروز در بدنه دولت کسانی مشغول کار هستند که تا چند سال پیش مثل شما در همین جلسه شرکت و سخنرانی کردند. - گفتند که نظر رهبری درباره عدالت از سال هشتاد فرق کرده. اگر فرق کرده باشد در جهت اصرار بیشتر بر عدالت بوده است. - محیط دانشجویی،‌ محیط شاد، زنده، پرهیجان و مطالبه‌گر است. نکاتی که امروز دانشجویان مطرح کردند، مغتنم است و دست‌اندرکاران باید آن را بشنوند و روی آن کار کنند. - نگاه نقادانه را داشته باشید اما نگاه سرافرازانه را هم در قبال پیشرفت‌های کشور داشته باشید. - عدالت یعنی نفی فاصله طبقاتی در استفاده از فرصت‌های عمومی. - توقع من از تشکل‌ها خیلی زیاد است. تشکل‌ها در درجه اول باید نگاه‌شان به داخل دانشگاه‌ها باشد.

ادامه مطلب
Blog

تولید مواد شیمیایی و حدواسط های دارویی تا تولید دارو

تولید مواد شیمیایی و حدواسط های دارویی تا تولید دارو عنوان سخنرانی آقای مهندس فرامرز اختراعی رئیس محترم هیأت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی بود که صبح امروز 1403/1/19 در جمع اعضای محترم هیأت علمی و دانشجویان پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران به انجام رسید.

ادامه مطلب
خوش آمدید

پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران، قطب تحقیقات حوزه شیمی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد. این پژوهشگاه دارای چهار پژوهشکده تخصصی شیمی و مهندسی شیمی، کتابخانه، مرکز کامپیوتر، آزمایشگاه مرکزی، هتل، سالن های آمفی تاتر و همایشگاه های مختلف می‌باشد. ده ها عضو هیات علمی بعلاوه صدها دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی در این مجموعه مشغول به پژوهش و تحصیل هستند. مساحت این پژوهشگاه در حدود ۱۶ هکتار واقع در بلوار پژوهش و در اراضی چیتگر می‌باشد. ده ها آزمایشگاه تحقیقاتی در شاخه های مختلف شیمی و مهندسی شیمی، اکوسیستمی بی نظیر جهت پیش برد پروژه های پژوهشی و فناوری مختلف ایجاد کرده است. این پژوهشگاه با در دست داشتن بالاترین رتبه ارتباط با صنعت در کشور سالانه پذیرای ده ها پروژه مهم فناوری در کشور بوده است. بعلاوه اشتغال بیش از ۷۵٪ از دانش آموختگان این پژوهشگاه در صنایع کلیدی کشور، نشان دهنده سطح بالای مهارتهای علمی و کاربردی دانشجویان این مجموعه بوده است.

پیوند ها